"Al Condominni" poesia brillante in dialetto parmigiano di Bruno Pedraneschi,letta da Enrico Maletti

Estratto di un minuto del doppiaggio in dialetto parmigiano, realizzato nell'estate del 1996, tratto dal film "Ombre rosse" (1939) di John Ford. La voce di Ringo (John Wayne) è di Enrico Maletti


PARMAINDIALETTO Tv


Tgnèmmos vìsst
Al salùt pramzàn äd parmaindialetto.blogspot.com

“Parmaindialetto” è nato il 31 luglio del 2004. Quest’anno compie 16 anni

“Parmaindialetto” l’é nasù al 31 lùjj dal 2004. St’an’ al compìssa 16 an’

Per comunicare con "Parmaindialetto" e-mail parmaindialetto@gmail.com

L’ UNICA SEDE DI “Parmaindialetto” SI TROVA A PARMA ED E' STATO IDEATO DALLA FAMIGLIA MALETTI DI “PÄRMA”.







giovedì 29 settembre 2011

Pietro Vignali: lettera alla città dopo le dimissioni




“A LÄS DA PARSÓN’NA ONÉSTA
CH’ L À SÉMPOR LAVORÈ
P’R AL BÉN ÄDLA NÒSTRA CITÈ”

(Testo giallo dialetto parmigiano)
"Cär i mè pramzàn,
Con il dimisjón a s’ sära su la mè esperjénsa da sìnndich e da aministratór äd cla citè chì. Dimisjón che al Consìlli Comunäl al srà ciamè a tór at’.
Còsste l’ a ‘n n’è mìga par mì ‘na decizjón facil, parché n’é mìga sémplic’zgasär pu äd 13 ani äd vìtta dedichè a témp pjén ala mè citè, sénsa mäj risparmjärom a mèttrogh tùtta la mè vlontè e il mè capacitè.
S’ avìss compì ‘na selta in-t-al mè intarés parsonäl arìss dè il dimisjón za a zùggn: a m’ sarìss risparmjè trì méz äd dificoltè e presjón enòrom, äd mediasjón znarvànti, d’atach parsonäl.
A ‘n n’ò mìga dè il dimisjón alora parchè bizgnäva portär in fonda socuànti còzi fondamentäli par la citè e garantìr la realizasjón d’ evént fondamentäl cme al Festival Verdi.
In chi ùltom trì méz chì, infati, émma fat còzi ch’i éron asolutamént indispensàbili, còzi ch’i andävon fàti: èmma votè i nóv Pjàn industriäl dilj Aziéndi, sistemè al Bilanc’ comunäl, portè avanti divèrs cantér, terminè e inaugurè òpri.
Ätri i sarìsson ancòrra da fär, mo adésa gh’è stè n’ätor fàt gräv ch’ al vèdda coinvòlt n’asesor ädla mé Zónta.
Adésa ilj inchiésti giudisjäri in riguärdon pu sol di funsjonäri comunäl mo esponént polìttich äd l’Aministrasjón. La difarénsa l’é decizìva. E m’ òbliga d’ afrontär tùtti il mè responsabilitè, ch’i ‘n n’én mìga parsonäli mo polìtichi. La mè cosiénsa, la mè manéra d’inténdor la polìttica, al rispét par la mè pozisjón äd sìnndich l’a m’ l’òblìga.
In Itàlja, in-t-al centordéstra e in-t-al centorsinìsstra, il dimisjón i ‘n s’ dan gnànca davanti al condàni, figurèmmos cuand a’n s’é gnànca indaghè. Però còsste al n’è mìga par mi un motìv suficént par restär. L’é ‘na sèlta doloroza, amära. Mo un sìnndich al gh’à da savér fär anca còsst. In chi ani chì Pärma l’é miglioräda enormemént,in-t-i sarvìssi e in-t-ilj oportunitè. Pochi ätri citè j ‘én städi acsì dinamichi e fatìvi, e rivär a di rizultät compàgn l’é städa vùnna dil sodisfasjón pu grandi ädla mè vìtta. Sicuramént in n’én mìga städi sénsa eror. Mo j’ ò fat tant, èmma fat tant insémma, incoragè dai citadén ch’i ‘n vrävom mìga tornär al sòliti cozi dal pasè.
La crizi econòmica mondjäla l’à incìz profondamént sui progét aviè da divärs ani, cme la nóva Giära, la séda äd l’Authority (ch’ l’è béle fnìda e la srà inavguräda prést), la nóva stasjón, al pont Evropa, la Scola Evropéa e la ricualificasjón dal compärt Pasubio, ch’ i ‘n spodävon mìga farmär e che cuand i sran fnì i rendaràn Pärma ancòrra pu moderna e atrativa.
N’òpra che invéci j ò decìz äd frmär é stè la metropolitana, un progét da 365 miljón d’ evro che al nóv contést econòmich al rendäva insostenìbbil. Na rinuncia che i citadén j àn condivìz, parché j àn capì ch’ éra stè fat in-t-al lor intares, mo ch’ j ò paghè cära.
La nòstra l’é ‘na citè ch’ l’a ‘n acéta mìga särt eror e ‘na särta avtonomìa ädla polìtica, sopratùtt cuand in bal a gh’è di afäri miljonäri.
Pärma però incó l’a ‘n gh’à mìga bizòggna äd contìnnov scontor frontäl, äd publicitè negativa in-t-i giornäj locäl, nasjonäl e evropéi, d’ insult, zbràj e òdi riversè in pjàsa.
Son sicur che la magiorànsa moderäda e parbén di pramzàn l’a srà bón’na äd giudicär cuant è sucés sémsa però zgasär il concuìssti e i benefìc’ äd 15 ani äd bón gvèron ädla citè.
Par còsst incó a fàgh un pas indrè e a m’ fàgh carich anca äd responsabilitè mìga méjj, s’a pol iutär la citè a ritrovär la serenitè e il condisjón par ripartir.
Ripartir da j óltra 70 miljon d’ evro äd fond inisialmént destinatè ala metropolitana, ch’ a sèmma riusì, con grandi dificoltè, a portär a ca e ch’i parmetràn, in chi témp äd crizi chì, äd completär la nóva stasjón, äd costruir ca d’ edilìssja sociäla, e portär a términ tant ätor progét veramént ùttil.
Un risultät polìttich ch’l’éra a portäda äd man mo che nison comisäri l’arìss podù fär. Par còsste, mìga p’r ataccamént ala poltrón’na o ala cariéra polìttica, a son restè al mè post in chi méz chì, nonostànt tutt.
Mi a läs da parsón’na onésta ch’l’a sémpor lavorè p’r al bén ädla nòstra citè.
Ringràsi tutt i citadén äd Paärma che in chi ani chì i m’àn dè fiducia, i tant chi continuon a dimosträrom al sò afét, e am’ scuz con còj ch’j ò deluz. Mi a gh’lò mìssa tùtta.
L’amor par Pärma al m’à guidè in chi ani chì, e continuarà a guidärom anca in futùr, se i pramzàn i vràn. Còsste l’é l’impìggn ch’a ‘n én tirarò mäj indrè".
Pédor Vignäli

(Testo blu in Italiano)
Cari parmigiani,
con le dimissioni si chiude la mia esperienza da sindaco e da amministratore di questa città. Dimissioni di cui il Consiglio Comunale sarà chiamato a prendere atto.
Questa non è per me una decisione facile, perché non è semplice cancellare più di 13 anni di vita dedicati a tempo pieno alla mia città, non risparmiandomi mai e mettendoci tutta la mia volontà e le mie capacità.
Se avessi compiuto una scelta nel mio interesse personale mi sarei dimesso già a giugno: mi sarei risparmiato tre mesi di difficoltà e di pressioni enormi, di estenuanti mediazioni, di attacchi personali.
Non mi sono dimesso allora perché bisognava portare a termine alcune opere fondamentali per la città e garantire la realizzazione di eventi fondamentali come il Festival Verdi.
In questi ultimi tre mesi, infatti, siamo riusciti a fare cose che erano assolutamente indispensabili, cose che andavano fatte: abbiamo votato i nuovi Piani industriali delle Aziende, assestato il Bilancio comunale, portato avanti diversi cantieri, terminato e inaugurato opere.
Altre sarebbero ancora da fare, ma ora è accaduto un altro fatto grave che vede coinvolto un assessore della mia Giunta.
Adesso le inchieste giudiziarie non riguardano più solo dei funzionari comunali ma esponenti politici dell’Amministrazione. La differenza è decisiva. E mi obbliga ad affrontare tutte le mie responsabilità, che non sono personali ma politiche. La mia coscienza, il mio modo d’intendere la politica, il rispetto per il mio ruolo di sindaco me lo impongono.
In Italia, nel centrodestra e nel centrosinistra, le dimissioni non si danno neppure davanti alle condanne, figuriamoci quando non si è nemmeno indagati. Tuttavia questo non è per me un motivo sufficiente per rimanere. E’ una scelta dolorosa, amara. Ma un sindaco deve saper fare anche questo.
In questi anni Parma è migliorata enormemente, nei servizi quanto nelle opportunità. Poche altre città sono state così dinamiche e fattive, e raggiungere questi risultati è stata una delle soddisfazioni più grandi della mia vita. Sicuramente non sono stato esente da errori. Ma ho fatto tanto, abbiamo fatto tanto insieme, incoraggiati dai cittadini che non volevano tornare all’immobilismo del passato.
La crisi economica mondiale ha inciso profondamente su progetti avviati da diversi anni, come la nuova Ghiaia, la sede dell’Authority (che abbiamo completato e che sarà inaugurata a breve), la nuova stazione, il ponte Europa, la Scuola Europea e la riqualificazione del comparto Pasubio, che non si potevano fermare e che quando saranno terminati renderanno Parma ancora più moderna e attrattiva.
Un’opera che invece ho deciso di fermare è stata la metropolitana, un progetto da 365 milioni di euro che il nuovo contesto economico rendeva insostenibile. Una rinuncia che i cittadini hanno condiviso, perché hanno compreso che era stata fatta nel loro interesse, ma che ho pagato cara.
La nostra è una città che non tollera certi sgarri e certa autonomia della politica, soprattutto quando in ballo ci sono affari milionari.
Parma però oggi non ha bisogno di continui scontri frontali, di pubblicità negativa sui giornali locali, nazionali ed europei, di delegittimazione pregiudiziale di ogni progetto, di insulti, urla e odio riversati in piazza.
Sono sicuro che la maggioranza moderata e perbene dei parmigiani saprà giudicare quanto accaduto senza però cancellare le conquiste e i benefici di 15 anni di buon governo della città.
Per questo oggi faccio un passo indietro e mi faccio carico anche di responsabilità non mie, se può aiutare la città a ritrovare la serenità e le condizioni per ripartire.
Ripartire dagli oltre 70 milioni di euro di fondi inizialmente destinati alla metropolitana, che siamo riusciti, tra grandi difficoltà, a portare a casa e che permetteranno, in questi tempi di crisi, di completare la nuova stazione, di costruire case di edilizia sociale, di portare a termine tanti altri progetti veramente utili.
Un risultato politico che era a portata di mano ma che nessun commissario avrebbe potuto raggiungere. Per questo, non per attaccamento alla poltrona o alla carriera politica, sono rimasto al mio posto in questi mesi, nonostante tutto.
Io lascio da persona onesta che ha sempre lavorato per il bene della nostra città.
Ringrazio tutti i cittadini di Parma che in questi anni mi hanno dato fiducia, i tanti che continuano a dimostrarmi il loro affetto, e mi scuso con quanti ho deluso. Io ce l’ho messa tutta.
L’amore per Parma mi ha guidato in questi anni, e continuerà a guidarmi anche in futuro, se i parmigiani lo riterranno. Questo è l’impegno a cui non mi sottrarrò mai".
Pietro Vignali

Nessun commento: